REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

[„Regulamin”]

 

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „LEŚNOWOLA ALPAKI”

wersja obowiązująca od 1 lutego 2024 r.

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin [Regulamin] określa zasady korzystania ze sklepu internetowego Leśnowola Alpaki [Sklep] dostępnego online pod adresem https://lesnowola-alpaki.pl/sklep/, za pośrednictwem którego prowadzona jest sprzedaż towarów i usług.
  2. Właścicielem Sklepu i sprzedawcą jest Amelia Karcewicz prowadząca działalność gospodarczą zarejestrowaną w CEIDG pod firmą Social Melia Amelia Karcewicz NIP 8522670956, REGON 388388466 [Sprzedawca], Lublino 24A, 73-120 Chociwel 
  3. Dane kontaktowe Sprzedawcy:
    1. Adres do doręczeń: Amelia Karcewicz, ul. Księcia Bogusława X 3/1, 70-440 Szczecin
    2. Adres email: wpadajna@lesnowola-alpaki.pl 
    3. Numer tel.: +48 888 34 22 11 
    4. Adres email do składania reklamacji: reklamacja@lesnowola-alpaki.pl 
  4. Do korzystania ze Sklepu potrzebne jest posiadanie:
    1. urządzenia umożliwiającego użycie przeglądarki internetowej (komputer, tablet, smartfon itp.);
    2. dostępu do Internetu;
    3. adresu e-mail.

§ 2

Umowa sprzedaży 

  1. Za pośrednictwem Sklepu Klient może bez uprzedniej rejestracji dokonać zakupu towarów lub usług oferowanych przez Sprzedawcę.
  2. Informacje o towarach i usługach podane w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, zgodnie z warunkami Regulaminu.
  3. Warunkiem złożenia zamówienia i zawarcia umowy sprzedaży jest podanie w formularzu zamówienia wszystkich danych oznaczonych jako obowiązkowe (dane osobowe potrzebne do zidentyfikowania Klienta jako strony umowy oraz umożliwiające dokonanie dostawy), a w przypadku chęci otrzymania faktury, także danych potrzebnych do jej wystawienia.
  4. Złożenie zamówienia polega na (i) wybraniu danego towaru lub usługi w Sklepie, (ii) określeniu cech towaru (jeśli możliwy jest ich wybór) lub warunków usługi (np. liczby uczestników) poprzez naciśnięcie przycisku „Wybierz opcję”, (iii) wybraniu liczby zamawianych towarów lub usług, (iv) dodaniu towaru lub usługi do Koszyka poprzez naciśnięcie przycisku „Dodaj do koszyka” i kontynuowanie procedury składania zamówienia w kolejnym kroku poprzez wybranie sposobu płatności i podanie danych Klienta i danych potrzebnych do zrealizowania dostawy.
  5. Naciskając przycisk „Kupuję i płacę” Klient (i) zatwierdza zamówienie, (ii) składa Sprzedawcy ofertę zakupu towaru lub usługi zgodnie z warunkami ustanowionymi przy składaniu zamówienia oraz zgodnie z Regulaminem, (iii) akceptuje obowiązek zapłaty ceny oraz kosztów dostawy (w przypadku zakupu towarów).

§ 3

Realizacja Umowy

  1. Do zawarcia umowy sprzedaży [Umowa] dochodzi z chwilą przyjęcia zamówienia do realizacji (przyjęcie oferty Klienta przez Sprzedawcę), o czym Sprzedawca informuje wysyłając e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia na adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia – z zastrzeżeniem ust.2.
  2. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia w całości lub części Sprzedawca informuje o tym Klienta bez zbędnej zwłoki. W takiej sytuacji nie dochodzi do zawarcia Umowy. Sprzedawca poinformuje Klienta o możliwych rozwiązaniach. 
  3. Jeżeli zamówienie, które nie może być zrealizowane, zostało wcześniej opłacone, Sprzedawca zwraca Klientowi pieniądze (stosownie do zakresu nierealizowanego zamówienia).
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy dane podane w formularzu zamówienia budzą uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości lub prawidłowości. W takiej sytuacji Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu zweryfikowania podanych danych.
  5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionego Towaru, jeżeli przyczyną było podanie błędnego lub niepełnego adres dostawy lub innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
  6. Voucher na określoną usługę jest ważny 1 rok od daty zakupienia. Można przedłużyć jego datę ważności po uzgodnieniu tego ze Sprzedawcą i ewentualnej dopłacie w przypadku zmiany ceny usługi.
  7. Termin realizacji usługi jest ustalany za pośrednictwem www (wtyczka z elektronicznym kalendarzem terminów), telefonicznie pod numerem wskazanym w zakładce Kontakt lub przez platformy społecznościowe Sprzedawcy na Instagramie i Facebooku (adres wskazany w zakładce Kontakt).

 

§ 4

Konto Klienta

  1. Klient może założyć w Sklepie swoje konto [Konto]. Rejestracja Konta jest jednorazowa i wymaga podania adresu e-mail (jako loginu) oraz hasła. Dane to służą do późniejszego logowania się i dostępu do Konta.
  2. Zalogowany Klient może dokonać zakupu bez konieczności podawania każdorazowo swoich danych i danych potrzebnych do zrealizowania dostawy.
  3. Zalogowany Klient ma dostęp do historii swoich zamówień.
  4. Klient może w każdym czasie zrezygnować z posiadania Konta przesyłając informację o rezygnacji na adres email: reklamacja@lesnowola-alpaki.pl.

§ 5

Cena i płatność

  1. Ceny towarów i usług podane są w złotych polskich (PLN) i w kwocie brutto.
  2. Koszt dostawy podawany jest każdorazowo w Koszyku i zależy od wybranego przez Klienta sposobu dostawy.
  3. Dostępne metody płatności to przelewy poprzez bramkę płatności Przelewy24 i wyświetlane są na etapie składania zamówienia w Koszyku.
  4. W przypadku wyboru płatności zwykłym przelewem bankowym, zapłata powinna nastąpić w terminie 24 godzin od złożenia zamówienia. W przypadku braku zaksięgowania zapłaty na rachunku Sprzedawcy w terminie 72 godzin od złożenia zamówienia, Umowę uważa się za niezawartą.

§ 6

Dostawa

  1. Dostawa Towarów realizowana jest za pośrednictwem paczkomatów InPost. Klient może odebrać Towar osobiście w siedzibie Sprzedawcy.
  2. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą umieszczenia przesyłki w paczkomacie (powierzenie paczki przewoźnikowi). Czas realizacji dostawy określa w tym przypadku InPost.
  3. Towary wysyłane są przez Sprzedawcę w terminie 7 dni od potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
  4. Sprzedawca obsługuje zamówienia na terenie Polski. W przypadku chęci zrealizowania dostawy za granicę, może to nastąpić na warunkach indywidualnie uzgodnionych ze Sprzedawcą.

§ 7 

Odstąpienie od Umowy

  1. Klient będący konsumentem (lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta [Przedsiębiorca Uprzywilejowany]) ma ustawowe prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość – w terminie 14 dni od otrzymania Towaru, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w § 8.
  2. Do złożenia oświadczenia o odstąpieniu w ww. terminie wystarczające jest:
    1. wysłanie oświadczenia na adres e-mail: reklamacja@lesnowola-alpaki.pl.
    2. nadanie oświadczenia w formie pisemnej (najlepiej listem poleconym w placówce pocztowej Poczty Polskiej S.A.) na adres: Amelia Karcewicz, ul. Księcia Bogusława X 3/1, 70-440 Szczecin
  3. W terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, Klient powinien odesłać zwracany Towar:
    1. do paczkomatu CCE01N Armii Krajowej 62 Chociwel
    2. ul. Księcia Bogusława X 3/1, 70-440 Szczecin
  4. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy dokona na rzecz Klienta zwrotu ceny zwracanego Towaru oraz kosztu pierwotnej przesyłki poniesionego przez Klienta.
  5. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru do Sprzedawcy.
  6. Zwrot płatności nastąpi w sposób uzgodniony z Klientem.
  7. Klient ponosi odpowiedzialność za ewentualne zmniejszenie wartości zwracanego Towaru (a w konsekwencji na obniżenie zwracanej Klientowi ceny), jeżeli przed dokonaniem zwrotu Towaru do Sprzedawcy używał Towaru w sposób inny niż niezbędny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

§ 8

Wyjątki od ustawowego prawa odstąpienia

Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów:

      1. nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta /Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (towary personalizowane);
      2. ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia (towary szybko psujące się);
      3. dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie to zostało otwarte przez klienta, a towaru po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (towary zapakowane ze względów higienicznych);
      4. nagrań dźwiękowych, wizualnych albo programów komputerowych, dostarczanych na nośniku materialnym (np. płyta CD) w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
      5. które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami (np. materiały budowlane, jeśli zostały użyte);
      6. dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę (prasa papierowa);
      7. których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
      8. napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli

§ 9

Reklamacje

  1. Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia klientowi Towarów i Usług zgodnie z Umową. Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych odpowiada za zgodność Towarów i Usług zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, a wobec pozostałych osób i podmiotów na podstawie Kodeksu cywilnego.
  2. Reklamacja może zostać złożona:
    1. drogą elektroniczną na adres e-mail: reklamacja@lesnowola-alpaki.pl;
    2. w formie pisemnej (najlepiej listem poleconym w placówce pocztowej Poczty Polskiej S.A.) na adres: Amelia Karcewicz, ul. Księcia Bogusława X 3/1, 70-440 Szczecin.
  3. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania i odpowie Klientowi w takiej formie, w jakiej reklamacja została złożona (tj. pisemnie lub drogą elektroniczną).
  4. W przypadku niezadowolenia ze sposobu rozpatrzenia reklamacji, Klient może skorzystać z pozasądowych metod rozwiązywania sporów. W tym celu może:
    1. zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
    2. skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,
    3. skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez Internet. Więcej informacji o platformie ODR można znaleźć tutaj,
    4. zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
  5. Dodatkowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/.

§ 10

Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Klientów i osób korzystających ze strony internetowej Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/678 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119), (zwanego dalej „RODO“), Sprzedawca informuje, że: Administratorem Danych Osobowych jest Amelia Karcewicz, prowadzącą działalność gospodarczą Social Melia Amelia Karcewicz z siedzibą w Chociwlu (73-120) Lublino 24A, NIP 8522670956, REGON 388388466.

§ 11

Postanowienia końcowe

  1. Do Umów stosuje się prawo polskie.
  2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego i ustawy o prawach konsumenta.
  3. Sprzedawca może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany te obowiązują w stosunku do zamówień złożonych po opublikowaniu nowej wersji Regulaminu.
  4. W przypadku (i) wcześniej zawartych Umów o świadczenie usługi cyfrowej lub usługi elektronicznej, a także w przypadku (ii) klientów posiadających Konto – Klient będzie powiadomiony o zmianie Regulaminu i możliwości nie zaakceptowania nowej treści.

Załączniki:

  1. Formularz reklamacji
  2. Formularz zwrotu